Business

Podnikání jen pro ty nejotrlejší

Často slýcháme úžasné příběhy o tom, jak se někdo z absolutního dna vypracuje na samotný vrchol. Jak bez kousku talentu nebo vzdělání někdo rozjede svou vlastní firmu, sežene pár chytrých hlav a vypracuje se na vrchol společenského žebříčku. Zní to jako splněný sen, který nabízí příležitost každému z nás a dává naději na úspěch. Všichni bychom se toho nejraději chytli, ale pokud máme aspoň kousek zdravého rozumu musíme vidět, že přeci nemůže jít o skutečnost. Pokud by podnikání bylo opravdu tak úspěšné proč by stovky a tisíce lidí trávili čas v práce, která je mnohdy nebaví.
oranžová zeď
Samozřejmě, že může jít o lenost, nechuť nebo strach začít podnikat, ale tím nejsnazším a nejrozumnějším řešením je, že podnikání zkrátka není a ani nemůže být pro každého. Je to svět jako každý jiný, kde se jednotlivé firmy vyvíjejí, soupeří spolu, vytvářejí nové technologie a slabí jedinci zkrátka ihned na začátku vypadnou. Zní to možná krutě, ale stejně jako v přírodě se vyselektují slabí jedinci a přežijí pouze ti nejsilnější.
Filozofie a síla firem se značně změnila s nástupem internetu. Dříve šlo o fyzickou podobu firmy, o osobní kontakt se zákazníky a krásné prostory. Dnes už není třeba ukazovat skutečnou podobu strojů ve výrobě nebo jak je krásně vyzdobená prodejna. Stejně jako veškerá jiná odvětví také podnikání, výroba a prodej se dnes provádí na internetu. Zde je ovšem mnohdy náročné odhalit skutečnost.
Mnoho firem může nafotit neexistující prostory, neexistující stroje a vytvářet příběhy fiktivních zaměstnanců. Musely tedy vzniknout nejrůznější opatření, která všem zaručí, že dokládané a publikované údaje jsou skutečně pravdivé.
káva, mobil a tablet
Podnikání je dnes mnohem snazší než dříve, ale ve své podstatě se nijak nezměnilo. Stále jde o krutý boj mezi jednotlivými firmami, které nabízejí podobné produkty. Stále se snaží více či méně potupnými způsoby zaujmout své zákazníky, aby byli schopni prodat své výrobky a získat tak předem naplánovaný zisk.

You may also like...